Hellää tuuppausta kohti vaikuttavaa ruokakasvatusta
Ruokakasvatuksen mentoroinnin tavoitteena on auttaa löytämään keinoja toteuttaa ruokakasvatusta tavalla, joka sopii kunkin koulun tai päiväkodin toimintatapaan.
Ruokakasvatuksen mentoroinnin tavoitteena on auttaa löytämään keinoja toteuttaa ruokakasvatusta tavalla, joka sopii kunkin koulun tai päiväkodin toimintatapaan.
Haluaisin, että kunnat ymmärtäisivät ruokapalveluiden arvon laajempana hyvinvointipalveluna. Se on vahvasti läsnä ja myötävaikuttamassa oppilaiden hyvään arkeen. Esimerkiksi kestävän kehityksen tavoitteita ei saavuteta kaikesta säästämällä.
Hävikin vähentämisen nimissä ei kannata liikaa tuijottaa koululaisten lautashävikkiä.
Miltä kouluruokailu vaikuttaa kesäloman jälkeen? Onko ruokailussa levotonta? Entä syövätkö lapset kehnosti? Haluatko tuoreita ideoita ruoka-aiheiden käsittelyyn?
Maistuva koulu -hankkeen päätösseminaari järjestettiin 2.9.2020 etäyhteyksin. Monipuolinen kattaus puheenvuoroja on nyt katsottavissa alla. Seminaari kokonaisuudessaan on katsottavissa täällä. Suorat linkit…
Maistuva koulu -toiminta alakouluissa kohensi oppilaiden koululounasta.
Alakoulussa suurimmalla osalla lapsista on vaikeuksia koota tarjottimelleen monipuolinen, terveellinen lounaskokonaisuus, selvisi Maistuva koulu -tutkimuksen kyselyssä syksyllä 2019.
Maistuva koulu -toimintaa on kehitetty ja pilotoitu lukuvuoden 2018-2019 ajan kahdeksassa alakoulussa Etelä- ja Itä-Suomessa. Lue blogista, mitä kouluissa saatin aikaan!
Aurinkoisena huhtikuun päivänä juuri ennen pääsiäistä Kouluruokailuverkosto matkasi tutustumaan hyvästä kouluruokailustaan kuuluisaan turkulaiseen Cygnaeuksen kouluun. Vanhan, arvokkaan koulurakennuksen pääovella meitä on…