Ongelmanratkaisupeli aamu- ja välipaloista
Ongelmanratkaisuleikin avulla oppilaita johdatellaan keskustelemaan terveyttä edistävistä aamu- ja välipaloista.
Ongelmanratkaisuleikin avulla oppilaita johdatellaan keskustelemaan terveyttä edistävistä aamu- ja välipaloista.
Lautasmallin voi koota myös kuvataiteen tunnilla. Tässä tehtävässä oppilaat askartelevat lautasmallin periaatteita noudattaen omat lautasensa. Taustatietoa opettajalle Terveyttä ruoasta – suomalaisissa…
Kasvismuistipelissä oppilaat pääsevät tunnistamaan ja nimeämään erilaisia kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Kasviksiin, hedelmiin ja marjoihin tutustuminen vähentää ennakkoluuloja ja voi rohkaista…
Tässä tehtävässä oppilaat pohtivat omia aamurutiinejaan ja aamupalatottumuksiaan itse ottamiensa valokuvien avulla. ”Oppilaista tämä oli hauska ja kiinnostava aihe/tehtävä. Juttua riitti!”…
Tämän leikkimielisen kilpailun avulla oppilaat pääsevät pohtimaan, millainen on täysipainoinen aamupala ja miksi sen syöminen onkaan niin tärkeää. ” Tehtävän yhteydessä…
Tässä tehtävässä oppilaat pohtivat omaa ateriarytmiään ja sitä, mitä hyötyä säännöllisestä syömisestä on.
Tutustutaan eri maiden ruokakulttuureihin internetin ja kartan avustuksella. Tehtävän tavoitteena on lisätä uusien ruokien hyväksyntää. Valmistelut Tulosta oppilaille harjoitustehtävä Matkalla ympäri…
Tässä tehtävässä oppilaat pääsevät itse kasvattamaan siemenistä yrttejä. Tehtävä toteutetaan keväällä ja vaatii aikaa noin kuukauden.
Oppilaat tutustuvat eri maiden ruokakulttuureihin kaikkia aisteja käyttäen. Tehtävän tavoitteena on lisätä uusien ruokien hyväksyntää. ”Tutustuimme Aasian ruokakulttuuriin. Oppilaat kokeilivat puikoilla…
Mikä olisi meidän koulussa toimiva tapa ohjeistaa oppilaita ruokailussa positiivisella otteella?